2013. április 28., vasárnap

KRÉMES TEJBEGRÍZ SZELET

....nemrég találtam rá Gabriellánál erre a nagyszerű sütire....még nem készítettem tejbegrízes krémes sütit de mivel a család szereti a tejbegrízt így úgy döntöttem megpróbálkozom vele és nem bántam meg....:):)
Hozzávalók a tésztához:
5 tojás
20 dkg kristálycukor
0,8 dl tej
0,8 dl olaj
2 csapott ek. kakaópor
20 dkg liszt
1 cs. sütőpor és nálam 1 cs. vaníliás cukor

Krém:
8 dl tej
5 ek. búzadara
10-15 dkg puha margarin
15 dkg porcukor
1 vaníliás cukor és egy kis vanília aroma
A tetejére nálam fahéj 

.....A krémhez először a tejben megfőzzük a grízt majd kevergetés mellett kihűtjük.....a puha margarint a cukrokkal kikeverjük majd hozzá aduk az aromát és a kihűlt grízt....és egyenletes krémet keverünk belőle....:)
.....A tésztához öt tojást szétválasztunk a sárgáját a cukrokkal habosra keverjük....majd következik a tej és az olaj.....egy másik tálba kimérjük a lisztet hozzá tesszük a sütőport és a kakaóport majd összekeverjük és a masszához adjuk és kikeverjük....felverjük az öt tojás fehérjét és a habot óvatosan a masszába forgatjuk hogy nem törjön meg....egy kimargarinozott kilisztezett tepsibe tesszük és 180 fokon kb. 15-20 perc alatt készre sütjük....tűpróbával ellenőrizzük hogy megsült-e.....ha a tészta kihűlt rákenjük a krémet és a tetejét megszórjuk óvatosan és nagyon vékonyan fahéjjal....:):)pár óra hűtőben pihenés után már szeletelhető és ehető is....:):)


Nem gondoltam hogy ilyen nagy siker lesz....a süti felét a fiam ette meg....nekem is nagyon ízlett:)
Köszönet a receptért Gabriellának!!!!

1 megjegyzés:

  1. Szívesen kedves Kata, örülök, hogy megsütötted, és hogy ennyire ízlett Nektek! Tényleg nagy öröm ez számomra... :) A fiad biztos fogja kérni, hogy készítsd el Neki máskor is... ;-)
    Köszönöm, hogy megírtad.
    Üdv.: Gabriella

    VálaszTörlés