2011. november 13., vasárnap

ÜDÍTŐS SÜTI

Elég mozgalmas volt ez a hét...így nem is nagyon tudtam azon gondolkodni hogy mit is süssek a hétvégén....a múlt héten már felvetődött az üdítős süti csak akkor mégis almás pite készült és a csokis pöfeteg....ezt a receptet is már régóta elmentettem...nagyon örültem mikor rátaláltam a neten mert annak idején nagy sikert aratott nálunk a családban még anyukám kapta a receptet az egyik kollégájától....
Tészta:
6 tojást 6 ek. cukorral kikeverünk....hozzákeverünk 4 ek. lisztet 1 cs. sütőport 2 ek. kakaót 1 dl olajat. Ha jól összekevertük előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt megsütjük.
Krém: (az eredeti recepthez képest kicsit változtattam rajta több túrót és kevesebb porcukrot tettem bele és került bele vaníliás cukor is)
50 dkg túró
20 dkg porcukor (aki édesebben szereti lehet több is)
2 csomag vaníliás cukor
25 dkg margarin
A margarint a porcukorral és a vaníliás cukorral habosra keverjük (utólagos tapasztalatom hogy kicsit előbb ki kellett volna vennem a margarint hogy puhább legyen) majd az áttört túrót is hozzáadjuk. Ha a tészta kihűlt egyenletesen rákenjük. 
A tetejére 5 dl narancs ízű szénsavas üdítőt felforralunk 2 dl üdítőt elkeverünk 2 csomag vaníliás pudingporral és 2 ek. cukorral, majd a forró üdítőhöz öntjük és felforraljuk az egészet...kevergetve kihűtjük majd a süti tetejére tesszük....aztán kb. 2 órára hűtőbe kell tenni....

Már el is felejtettem mennyire finom ez a sütemény....alig győzték kivárni a gyerekek hogy kihűljön....már csak a fele van meg....még reggelire is sütit ettek volna és persze ebéd helyett is....még a kislányomnak is nagyon ízlett és ez nagy szó....talán az eddig készített sütik közül ez aratott a legnagyobb sikert....:):)

4 megjegyzés:

  1. Ezt mi is imádjuk. Nagyon szép lett!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm...:):)és nagyon fincsi is...:):)

    VálaszTörlés
  3. Szintén imádja a család.:)

    VálaszTörlés
  4. Kedves Kata! Megcsináltam az üdítős sütit, minden nagyon finom lett, de a tésztával gondom lett. Mégpedig az, hogy a sütőben szépen feljött (légkeverésesben sütöttem kb.180 fokon), majd tűpróba után elzártam, és a sütőben hagytam kihűlni. Össze is esett szépen. Mi történhetett? Üdv Évi

    VálaszTörlés