2011. október 8., szombat

MÁKOS GUBA

A párom kedvence a mákos guba....de én eddig még nem készítettem...mert nem igazán vagyok oda a mákos dolgokért....de miután elkészült megkóstoltam én is és nagyon ízlett....úgyhogy nemsokára ismét el fogom készíteni....mielőtt nekiláttam sok receptet olvastam nagyon sokféle változattal találkoztam....de a párom elmondta hogy ő hogy szokta készíteni....

Hozzávalók:
6 db nagyobb kifli
kb. 7 dl tej
1 csomag vaníliás cukor
15 dkg darált mák
10 dkg porcukor

A kifliket felvágtam és egy tálba tettem, a tejet a vaníliás cukorral és 5 dkg porcukorral összekevertem és kicsit megmelegítettem....majd ráöntöttem a kiflikre.....utána a darált mákot és a porcukrot összekevertem....majd ezt is ráöntöttem a kiflikre és óvatosan összeforgattam hogy mindenhová jusson mák.....utána az egészet áttettem egy jénai tálba....(persze ezek után rájöttem hogy mindezt a jénai tálban is csinálhattam volna....de majd legközelebb...)szóval ezek után betettem a sütőbe 20 percre de ez nem szükséges....:):)

A vanília öntethez egy csomag vaníliás pudingport 4 ek. cukorral és 1 liter tejjel megfőztem....:):)
És íme az eredmény.....nem mák kedvelőknek is ajánlom.....:):)

2 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy én lehetek az első olvasód. Sok sikert továbbra is a konyhában!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Mónika!
    Köszönöm a látogatást...nagyon örülök neked:):)

    VálaszTörlés