2011. december 31., szombat

GESZTENYEGOLYÓ

Így a sok karácsonyi édes süti után nem terveztem hogy a sajtos rúdon kívül mást is fogok készíteni....de mégis elcsábultam....így készült kókuszgolyó és már egy ideje rátaláltam ITT a gesztenyegolyó receptjére....és véletlenül árválkodott itthon egy csomag gesztenye massza...ezért a gyerekeknek meglepetésként készült a gesztenyegolyó....

25 dkg gesztenye massza
10 dkg darált keksz
10 dkg porcukor
15 dkg vaj, rumaroma ízlés szerint
A hempergetéshez én kókuszreszeléket használtam a recept szerint lehetett volna kakaópor is....:):)

A gesztenyemasszát a darált kekszet és a porcukrot összedolgozzuk, majd hozzáadjuk a puha vajat és a rumaromát és egyenletes masszává gyúrjuk én úgy éreztem picit lágy ezért egy kis kekszet adtam hozzá....de ez a massza amúgy sem lesz túl kemény....én betettem egy kis időre a hűtőbe amíg a kókuszgolyók készültek.....utána ezekből is golyókat formáztam és meghempergettem őket kókuszreszelékben.....szerintem aki szereti tehet bele meggyet is én a gyerekek miatt kihagytam csakúgy mint a kókuszgolyóból....és persze ez is akkor a legfinomabb ha áll egy napot a hűtőben....ha van rá ideje....:):)

én már pár óra után megkóstoltam....és valóban nagyon finom....a gyerkőceim is nemsokára jönnek haza remélem nekik is ízleni fog....azért is fényképeztem le gyorsan még mielőtt hazaérnek....mert azt hiszem később már nem lesz mit fényképezni....:):)

Köszönet a receptért Főzőmasinának!!!!!

BÉKÉS BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK MINDENKINEK!!!!

2 megjegyzés:

  1. Finomak ezek a golyók és nem utolsó sorban praktikusak, gyorsan összedobhatóak. Én is golyót csak én hamis raffaelót gyártottam az év utolsó édességének.
    Nagyon boldog új évet kívánok! Az új évben is maradok követője a blogodnak ;) Főzz sokat és oszd meg velünk...

    VálaszTörlés
  2. Kedves Tündi!
    Én is tervbe vettem a raffaeló golyókat...köszönöm hogy eddig is követtél...sokféle sütit tervezek sütni idén is...és ígérem hogy meg is fogom osztani...Nagyon boldog új évet kívánok én is...és várlak ebben az évben is...:):)
    Kata

    VálaszTörlés