2013. március 3., vasárnap

DUNAHULLÁM

....ezt a sütit is már régen lementettem többféle változattal lehet találkozni nekem Gerdié tetszett a legjobban így ezt választottam....:):)
Hozzávalók a piskótához:
7 tojás
7 ek. cukor
1 csipet só
7 ek. liszt
fél csomag sütőpor
1 ek. kakaópor
1 üveg magozott meggybefőtt, vagy friss vagy fagyasztott meggy

A krémhez:
2 csomag nálam rumpuncs ízű pudingpor de lehet vaníliás epres is
6 dl tej
20 dkg cukor
25 dkg margarin

A tetejére
5-6 dkg étcsoki
1 ek. olaj

A piskótához külön választottam a tojásokat....a sárgáját fele cukorral és a sütőporral habosra keverem....a fehérjét a többi cukorral és egy csipet sóval felvertem majd a sárgájához adtam és óvatos mozdulatokkal elkevertem....majd apránként a lisztet is hozzáadtam és est is óvatos mozdulattokkal szépen elkevertem....a 2/3 részét kimargarinozott kilisztezett tepsibe öntöttem és szépen elegyengettem....a maradékhoz hozzáadtam a kakaóport és a lisztbe forgatott lecsepegtetett meggyeket....majd összekevertem és kanállal foltokban a sárga piskótára tettem....majd 180 fokon kb. 20 perc alatt megsütöttem....tűpróbával ellenőriztem....közben elkészítettem a krémet kicsit másképp mint az eredeti receptben....a pudingot a cukorral és a tejjel megfőztem majd még melegen belekevertem a margarint így szép egyneművé lehet keverni majd kihűtöttem....közben a piskótát egy tálcára tettem és a krémet szépen rákentem....aztán felolvasztottam a csokit és rácsorgattam a krémre....a kész sütit hűtőbe tettem....pár óra hűtés után szeletelhető....:):)

ma reggel kóstoltuk meg és nagyon finom lett....:):)

Köszönet a receptért Gerdinek!!!!


4 megjegyzés:

  1. Nemcsak finom, de nagyon szép is! :)

    VálaszTörlés
  2. Tetszik, hogy meggy is van benne. Nagyon jó!

    VálaszTörlés
  3. Kata, nagyon szép lett a süti, igazi hullámos! Örülök, hogy az én receptem nyerte el a tetszésedet!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm nektek a kedves szavakat és a dicséreteket!

    VálaszTörlés