2012. október 7., vasárnap

KÁVÉS-KÓKUSZOS SÜTI

....ennek a kókuszos sütinek a receptjét is már több hete találtam Gál Edithnél....kis változtatással készítettem el....még a nyáron sütöttem tepsis raffaellót és a kókuszos részt ez alapján készítettem.....
Hozzávalók:
6 tojás fehérje
25 dkg cukor
10 dkg liszt
15 dkg kókuszreszelék

a tojások fehérjét félig habbá verem...majd 2-3 adagban hozzáteszem a cukrot és kemény habbá verem....majd belekeverem a lisztet és a kókuszreszeléket....óvatosan körkörösen keverve....majd kimargarinozott kilisztezett tepsibe teszem és 170 fokon kb. 20 percig sütöm....tűpróbával ellenőrzöm hogy jó lett-e....:):)

A krém készítésénél akadtak nehézségeim....mivel a kávét forrón tettem hozzá így nem sűrűsödött be és csomós is lett....kis családi tanácskozás után úgy döntöttünk hogy egy fél csomag vaníliás pudinggal besűrítjük ami egész jól ment csak azt nem számítottuk bele hogy akkorra már benne volt a margarin is így miután a sűrítéshez melegíteni kellett az csapódott ki....ekkor már azt gondoltam hogy kiöntöm az egészet....de aztán a párom azt tanácsolta hogy a kézi robotgéppel keverjük ki.... nagyon jól sikerült szép sima lett a krém....és megtanultam hogy nem lehet a pudingporhoz forró hozzávalót tenni....:):)

Krém:
1 cs. karamell ízű pudingport 20 dkg cukorral....3 tojássárgájával 3 ek. hideg!!fekete kávéval és 2,5 dl tejjel kikeverünk....és lassú tűzön sűrűre főzzük....majd belekeverünk 1 kocka margarint....én még melegen szoktam hozzá tenni a margarint így szépen el lehet keverni....a krémet rákenjük a kihűlt tésztára....és meghintjük kókuszreszelékkel....:):)majd pár órára hűtőbe tesszük....:):)

...a krémmel történt baki után azért örülök hogy ehető és finom sütit sikerült varázsolni....:):)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése