2012. március 18., vasárnap

MEGGYES PITE

....meggyes pitét még nem készítettem eddig pedig a párom nagyon szereti....de tartottam tőle hogy a meggy túl sok levet ereszt....így elsőre egy olyan receptet keresetem ami pudinggal készül....így találtam rá ANDI-CUKIJÁBAN erre a receptre....
Tészta:
50 dkg liszt
fél csomag sütőpor 
25 dkg margarin
12 dkg porcukor
1-2 kanál tejföl
1 tojás, egy csipet só

Töltelék:
50-60 dkg meggy
2 cs. főzős pudingpor
10-12 dkg cukor, egy kis fahéj

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, annyi tejföllel hogy nyújtható legyen, és betesszük a hűtőbe amíg a töltelék készül....a meggyet a cukorral és a fahéjjal feltesszük takarék lángra... a pudingport 2 dl vízzel elkevertjük és ráöntjük a meggyre és összeforraljuk...ha úgy ítéljük meg hogy nem engedett elég levet a meggy akkor még teszünk hozzá vizet....annyit hogy összesen kb 5 dl legyen....én is még öntöttem hozzá egy kis vizet....majd levesszük a tűzről és hagyjuk kihűlni....a tésztának a nagyobb részét kinyújtjuk és előmelegített sütőben kb. 5-10 perc alatt elősütjük....(én egy kisebb tepsiben készítettem, a tészta mennyisége miatt, így viszont kicsit kevés lett bele a töltelék, úgyhogy legközelebb több meggyet teszek bele)...majd a tésztára rátesszük a tölteléket....a megmaradt tésztát kinyújtjuk és csíkokat vágunk így berácsozzuk a sütit....megkenjük tojássárgájával és 160 fokon 30-40 perc alatt készre sütjük...nekem 35 perc elég volt....tartottam tőle hogy az alja majd nem fog szépen átsülni amire már sajnos volt példa mikor almás pitét készítettem....de szépen átsült....alig győztem kivárni hogy kicsit kihűljön....

..azért látszik hogy a rácsozási technikámon még van mit javítani...:):)nagyon finom omlós a tésztája a sütinek....csak egy kicsit több meggy hiányzik belőle de majd legközelebb....

..mostanában a kislányom is segít a fényképezésben és a díszítésben...ha már a sütiket nem igazán szereti....a következő képet ő készítette....én csak finomítottam rajta egy kicsit....

2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta pitét sütöttél! A gyümölcsös sütik esetében én is tartok a tészta elázásától, jó ötlet a pudingos töltelék.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm...valóban fincsi lett a java már el is fogyott...még csak azért van belőle egy kevés mert a fiam nem szereti a meggyes sütiket...:):)

    VálaszTörlés