2012. március 17., szombat

CITROMOS SÜTI

....miután a kekszes süti elfogyott és még volt itthon két citrom kerestem valami gyors egyszerű citromos receptet...rá is találtam MÓNIKÁNÁL...

4 tojás
13 dkg cukor
1 citrom leve
8 dkg olvasztott margarin
1 cs. sütőpor
12 dkg liszt

A tojássárgákat a cukorral habosra keverjük....majd beletesszük a citrom levét az olvasztott margarint....a sütőporral elkevert lisztet és a habbá vert tojásfehérjéket....egy kisebb tepsit kimargarinozunk és kilisztezünk....a tésztát a tepsibe öntjük és 180 fokra előmelegített sütőben kb 20-25 perc alatt készre sütjük....nem lett túl magas a süti így utólag azt gondolom hogy egy tortaformába is süthettem volna akkor kicsit magasabb lett volna....:):)

A recept szerint citrommáz is van a sütin ami 15 dkg porcukor elkeverve egy citrom levével és pár csepp vízzel....nekem valószínűleg sok volt a citromlé mivel túl híg lett a máz azért ráöntöttem a sütire és a feleseget egy kanállal kimeregettem a tepsiből....:):)

de a lényegen nem változtatott a süti finom lett a fiam már a félét megette...a kislányomnak inkább a citrommáz ízlett....:):)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése