2011. október 9., vasárnap

ALMÁS PITE

A mi családunkban nem egyszerű olyan sütit készíteni amit mindenki szeret....mert nagyon különböző az ízlésünk...de van egy dolog amiben mindannyian egyetértünk....hogy az almás pite az egyik legfinomabb süti....természetesen ebből is sokféle változat létezik....szeretném megosztani veletek a mi változatunkat....

50 dkg liszt
25 dkg margarin
12 dkg porcukor
csipet só
2 tojás sárgája
tejföl amennyit felvesz kb. 1 dl
reszelt citromhéj (én most elhagytam)

kb. 3 kg alma lereszelve
fahéj, cukor
1 tojás sárgája 

Először az almát lereszelem és ízlés szerint cukorral és fahéjjal ízesítem és hagyom állni.
A lisztet a margarinnal elmorzsolom....utána hozzáadom a többi hozzávalót....a sütőport nem véletlenül felejtettem el....összegyúrom a tésztát és két részre osztom....a tepsit közben kimargarinozom és kilisztezem....az egyik tésztát kinyújtom és beleteszem a tepsibe....az almát jól kinyomkodom és egyenletesen elosztom a tésztán....utána kinyújtom a másik lapot is és ráteszem az almák tetejére....villával megbökdösöm és tojás sárgájával megkenem....előmelegített sütőben közepes lángon kb 40-45 percig sütöm....:):)

Nem sikerült tökéletesen a szeletelés mert még túl meleg volt....:):)

Ha elkészült meg lehet szórni porcukorral....én most nem tettem....mert a párom nem szereti:):)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése