2012. december 9., vasárnap

PUDINGOS-MEGGYES SÜTEMÉNY BLOGKÓSTOLÓ 6.

....a Blogkóstoló 6. fordulójának háziasszonya Barbi, nekem a játékban Kata blogja jutott, és természetesem most is a sütikből válogattam....és bizony nem volt könnyű dolgom most sem mert sok finom süti közül választhattam....végül erre a pudingos-meggyes finomságra esett a választásom....azért is mert a család egyik fele nagyon szereti a meggyes sütiket....és a múlt hétvégén a párom szüleinél voltunk látogatóban és nagyon finom magozott meggybefőttet kaptam....:):)
Tészta:
1 tojás, csipet sütőpor, 20 dkg liszt, 8 dkg porcukor, 10 dkg vaj v. margarin
Krém:
2 dl tejföl, 3 ek. cukor, 3 dl tej, 1 vaníliás cukor, 1 cs. vaníliás pudingpor
Tetejére:
1 üveg kimagozott meggy, 4 dl meggybefőtt leve, 2 cs. tortazselé

a lisztet elkeverjük a sütőporral, majd hozzátesszük a cukrot,....majd elmorzsoljuk a margarint majd hozzáadjuk a tojást és összegyúrjuk a tésztát majd hagyjuk egy kicsit pihenni....közben előmelegítjük a sütőt 180 fokra....ez az adag egy kisebb tepsibe vagy egy tortaformába elég...én egy 26-os tortaformát választottam....sütőpapírral kibéleltem és beletettem a kinyújtott tésztát úgy hogy legyen egy kis pereme....majd kb. 10 perc alatt elősütöttem...ez az eredeti receptben nem szerepel de az én sütőm nem megbízható és nem akartam hogy nyers maradjon a tészta....közben a pudingport a cukorral a vaníliás cukorral és a 3 dl tejjel megfőzzük és beletesszük a tejfölt...kicsit kihűtjük....majd az elősütött tésztára tesszük szépen elegyengetjük majd a tetejét megszórjuk a lecsepegtetett meggyel....és visszatesszük a sütőbe nálam még kb. 30 percre....ha megsült....a meggyléből és a tortazseléből megfőzzük a zselatint pici hűtés után rátesszük a sütire....mivel én nem akartam forrón rátenni ezért kicsit hűtöttem de hirtelen túl sűrű lett így nem lett olyan szép a teteje....ha kihűlt a süti lehet szeletelni...:):)

...a képeket csak így egyben készítettem mert kicsit nehéz volt szeletelni a meggy miatt....de nagyon finom lett...átsült szépen a tésztája is...és nagyon finom meggyes....:):)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése