2012. február 12., vasárnap

ZSERBÓ PITE

...ezt a receptet nemrég mentettem el a HÁZIAS KONYHA oldalról....és mivel nagyon szeretjük a zserbót....és volt is itthon diónk....úgy gondoltam hogy elkészítem a hétvégén...
A tésztához:
20 dkg liszt
10 dkg vaj
1 ek. porcukor
1 tojás sárgája
2 ek. jéghideg víz

A töltelékhez:
baracklekvár
20 dkg dió
2 tojás+1 fehérje
1 ek. kakaópor
fél csomag sütőpor
2 cs. vaníliás cukor
8-10 dkg cukor
1 dl tejszín
5 dkg liszt
rumaroma ízlés szerint

A tetejére csokimáz

A hideg vajat elmorzsoljuk a liszttel, majd összegyúrjuk a cukorral, a tojással és a vízzel....ezután kivajazott piteformába nyomkodjuk, úgy hogy legyen széle is....majd fél órára hűtőbe tesszük....közben a diót serpenyőben picit megpirítjuk....kihűtjük és utána ledaráljuk....

a tojásokat ketté választjuk a sárgáját kikeverjük a cukorral, a vaníliás cukorral, kakaóval....hozzáadjuk a tejszínt, a diót és a sütőporral elkevert lisztet és a rumaromát....nálam ez került bele bőven mert szeretjük....a tojások fehérjéből kemény habot verünk majd óvatosan beleforgatjuk a masszába....
a tésztát villával megszurkáljuk...majd a 180 fokra előmelegített sütőben kb. 12 percig sütjük....utólag azt gondolom az én sütőmben több idő kellett volna....ezután a tésztát megkenjük a lekvárra....majd rátesszük a finom tölteléket és szépen egyenletesen eligazítjuk....és kb.20-25 perc alatt megsütjük....nálam ezután került rá csokimáz is....:):)

....miután kihűlt szépen lehet szeletelni...a rumaromától még finomabb az illata....a páromnak is nagyon ízlett....:):)

8 megjegyzés:

  1. Mionden ami diós nekem kedvencem. Nagyon ötletes!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm...de az ötlet nem az enyém én csak megvalósítottam...:):)

    VálaszTörlés
  3. Nekem is nagyon ízlene:-)
    Férjem állítólag nem szereti a zserbót, ezért nem szoktam sütni, de ez egész más. Egyszer sort kerítek rá!
    Üdvözöllek nálam, örülök Neked, meg hogy rátaláltam a blogodra!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gerdi!
      Én is örülök neked és köszöntelek nálam! Ez a süti valóban egész más mint a zserbó még a kisfiamnak is ízlett aki állítólag nem szereti a diós sütiket...:):

      Törlés
  4. Összefutott a nyál a számban, amikor megláttam, aztán, amikor elolvastam a receptet. Nagyon jó kis süti ez, úgy látszik, most zserbós életet élünk, ki is fogom próbálni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gabi!
      Örülök neked...és örülök hogy tetszik a süti...remélem ki is próbálod...:):)

      Törlés
  5. Kedves Kata, egy díjat szeretnék átadni Neked, nézz be érte hozzám, légy szíves!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gerdi!
      Nagyon köszönöm a díjat...ez az első díjam ebben a blogban és nagyon örülök neki mert még igazán kezdő sütögető vagyok...:):)Igyekszem minél előbb eleget tenni a díjjal járó feladatoknak nagy örömmel...:):)

      Törlés