2013. április 7., vasárnap

TIRAMISU

....az első igazi házi készítésű Tiramisumat akkor ettem amikor a férjem az első közös karácsonyunkkor elkészítette nekünk....nagy siker volt az egész családnak nagyon ízlett.....de már régen készült és a héten eszembe jutott hogy most én készítem el a családnak.....a recept egy régi mascarpone doboztetőről származik....:):)

Hozzávalók egy dupla adaghoz:)
500 g mascarpone
6 tojás
6 ek. cukor
4 dl erős hideg fekete kávé
4 dl tej
2 cs. vaníliás cukor
2 csomag babapiskóta vagy egy nagy csomag
rum, vagy rumaroma, kakaópor, 

... a tojásokat szétválasztjuk, a sárgákat 4 ek. cukorral és a vaníliás cukrokkal habosra keverjük....majd hozzáadjuk a mascarponét és ízlés szerint rumaromát....kemény habos krémmé verjük....a tojásfehérjéket 2 ek, cukorral kemény habbá verjük....majd óvatosan a krémhez keverjük....a kávét a tejjel rumaromával és kevés cukorral összekeverjük egy tálban....nekem a végén maradt a tejeskávéból de függ a mennyiség a piskóta minőségétől is....én jó minőségű piskótát választottam....nekem otthon kör alakú tálam volt így abban készült....először a piskótákat megmártjuk a tejes kávéban de csak annyi időre hogy nagyon ne szívja meg magát....a piskótákra kerül egy réteg krém majd megszórjuk kakaóporral....és így tovább rétegezzük a tetejére krém kerüljön és arra kakaópor.....pár óra a hűtőben és már lehet is enni....:):)


...én még nem kóstoltam csak az illatát éreztem mennyei....anyukám letesztelte és nagyon ízlett neki és várom haza a páromat hogy ő is megkóstolja....:):)










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése